(Business Lounge – Global News) Rekor baru tercipta untuk Facebook, bahwa 1 miliar orang telah login ke layanan jaringan sosial ini pada hari Senin lalu.
CEO dan pendiri Facebook, Mark Zuckerberg mengumumkan sebuah matrik baru dalam postingan pada halaman Facebook nya hari Kamis kemarin (23/8). Zuckerberg menuliskan bahwa 1 dari 7 orang di bumi ini telah menggunakan jaringan sosial untuk berhubungan dengan teman atau keluarga mereka pada hari itu.
Berikut postingan yang ditulis oleh Zuckerberg, seperti dilansir dari BussinessInsider (28/8) :
We just passed an important milestone. For the first time ever, one billion people used Facebook in a single day.
On Monday, 1 in 7 people on Earth used Facebook to connect with their friends and family.
When we talk about our financials, we use average numbers, but this is different. This was the first time we reached this milestone, and it’s just the beginning of connecting the whole world.
I’m so proud of our community for the progress we’ve made. Our community stands for giving every person a voice, for promoting understanding and for including everyone in the opportunities of our modern world.
A more open and connected world is a better world. It brings stronger relationships with those you love, a stronger economy with more opportunities, and a stronger society that reflects all of our values.
Thank you for being part of our community and for everything you’ve done to help us reach this milestone. I’m looking forward to seeing what we accomplish together.
Facebook saat ini merupakan jaringan sosial terbesar di dunia, dengan pengguna aktif sekitar 144 miliar orang (data bulan April 2015).
Bulan Juni lalu tercatat bahwa pengguna aktif harian Facebook telah mencapai angka 968 juta orang (baca: Jumlah Pengguna Bertambah, Facebook pun Menguntung), dan pada bulan Agustus ini angka pengguna harian Facebook tembus pada 1 miliar pengguna.
Tentu saja ini merupakan berita yang sangat menggairahkan bagi bisnis Facebook, diharapkan pemasukan untuk Facebook akan meningkat pada tahun ini, khususnya untuk iklan.
W.Lubis/VMN/BL/Analyst-Vibiz Research Center
Editor : Lidia Wulan
Pic : NYPost