(Business Lounge Journal – Foreign Insight)

(ENG) Romania and Indonesia is not so much different, says Romanian Ambassador Dan Balanescu. “You are in southeast Asia, and we’re in southeast Europe”, he jest.

And indeed, there are lots of things that many Indonesian hasn’t yet to discover in this Baltic nation, nestled near the Black Sea coast; where thousand of years worth of history were recorded with many Empires; large or small, around it or in it, rise and fall.

Today, we sit down at Rumah Imam Bonjol with H.E Dan Balanescu, Ambassador of Romania for Indonesia, to talk about 74 years of friendship between Indonesia and Romania, the similarities of our cuisine and about Romania, its mysterious hidden beauty that’s still remained to found by us.

(IND)

Romania dan Indonesia tidak jauh berbeda, demikian dikatakan Duta Besar Romania, Dan Balanescu. “Anda berada di Asia Tenggara, dan kami berada di Eropa Tenggara”, candanya.

Memang benar, masih banyak hal yang belum diketahui oleh orang Indonesia di negara Baltik yang terletak di dekat pantai Laut Hitam ini; di mana sejarah bernilai ribuan tahun dicatat.

Hari ini, kami duduk di Rumah Imam Bonjol bersama H.E Dan Balanescu, Duta Besar Romania untuk Indonesia, untuk berbincang tentang 74 tahun persahabatan antara Indonesia dan Romania, persamaan dengan masakan Indonesia dan tentang Rumania, keindahan misterius yang tersembunyi yang masih belum ditemukan oleh kita.

 

Michael Judah Sumbayak adalah pengajar di Vibiz LearningCenter (VbLC) untuk entrepreneurship dan branding. Seorang penggemar jas dan kopi hitam. Follow instagram nya di @michaeljudahsumbek